Nyheder Digitalisering, der giver mening: Saml hele dit indkøb ét sted Slip for tidsrøvere og...
Læs mereNyheder
Med det digitale indkøbssystem KlarPris kan Enemærke & Petersen samle flere leverandører og produkter på én platform:
”Vi ser frem til at samarbejde med KlarPris. Systemet gør det muligt at følge forbrug og købsadfærd på projektniveau, få prisoverblik og kontrollere fakturaer automatisk. Det frigiver tid og ressourcer, som kan bruges direkte på projekterne. Vi håber, at flere entreprenører vil følge med og skubbe branchen mod mere digitalisering”, siger Henrik Lehmann, indkøbschef hos Enemærke & Petersen.
Byggebranchen halter stadig på den digitale front, og e-handel mellem de store entreprenører og deres leverandører er endnu relativt begrænset. Samarbejdet mellem KlarPris og Enemærke & Petersen skal arbejde henimod at udnytte det store potentiale, der ligger i digitale indkøbsløsninger:
”Med ét samlet system for indkøb, fuld dokumentation og automatisering giver det mulighed for markante effektiviseringer hos alle parter og det vil styrke samarbejdet på tværs af brancheskel og bringe hele byggeriet et skridt tættere på en mere digital og konkurrencedygtig fremtid”, siger Simon Uldall, Kommerciel Direktør hos KlarPris.
Samarbejdet betyder, at Enemærke & Petersen kan bede leverandører om at levere dokumentation på produkter direkte gennem KlarPris. Det kan understøtte produktvalg så indkøb lever op til bygningsreglementet og understøtter kravene i DGNB-standarder, EU-taksonomien og livscyklusvurderinger (LCA):
”At lave det gode indkøb handler i dag ikke kun om at prisen er rigtig, men også om produktet er dét rigtige. Enemærke & Petersen får med brugen af KlarPris nu et værktøj, der udover at sikre den rigtige pris, bl.a. også understøtter arbejdet med bæredygtighedscertificeringer, fremtidige lovkrav og de krav der stilles til de enkelte projekter – og samtidig giver mulighed for fælles blacklisting af produkter på tværs af entreprenører og underentreprenører til gavn for hele branchen”, siger Simon.
Samarbejdet med Enemærke & Petersen giver KlarPris en fod indenfor i byggebranchen og kan forhåbentlig inspirere andre aktører til at tage digitalisering af indkøb og dokumentation til sig:
”At en stor aktør som Enemærke & Petersen vælger KlarPris viser, hvordan digitalisering af indkøb og dokumentation kan gøre en konkret forskel i byggebranchen. Vi håber, samarbejdet kan inspirere andre virksomheder til at tage samme skridt, og vi ser frem til at udvikle platformen i takt med branchen og Enemærke & Petersens behov”, afslutter Simon.
Nyheder Digitalisering, der giver mening: Saml hele dit indkøb ét sted Slip for tidsrøvere og...
Læs mereNyheder KlarPris indgår i nyt samarbejde med Enemærke & Petersen om at digitalisere indkøb på...
Læs mereNyheder Installatørens hemmelige våben: Bestil smartere og arbejd hurtigere Tidsforbruget på materialebestilling er en udfordring...
Læs mereStart en dialog
Der er en grund til, at over 15.000 brugere allerede har valgt KlarPris som deres foretrukne dynamiske indkøbssystem i hverdagen. Platformen gør det nemt at holde styr på materialeindkøb, både på kontoret og på farten.
Vil du høre, hvordan KlarPris kan lette indkøbet i din virksomhed?
Book en gratis demonstration, og lad os vise dig, hvordan systemet fungerer i praksis.