Alumeco: “Samarbejdet kan bidrage til at forenkle købsprocessen hos kunden”

Ønsket om data

Indblik i kunders indkøbsvaner og købsadfærd er højt på ønskelisten for de fleste. Det kræver dog en enorm mængde data, og software til at analysere og opstille data på en brugervenlig måde. Efter en grundig afdækning af mulighederne, har aluminiumsleverandøren Alumeco valgt at starte et samarbejde med KlarPris, der netop har udviklet en software, som giver indblik i kundedata på en overskuelig måde.

Softwaren og det tilhørende Business Intelligence giver Alumeco indblik i, hvilket af deres varer kunderne køber hos grossisterne, hvordan købstrends varierer rent geografisk, og hvordan deres markedsandel udvikler sig – både overordnet og per produktkategori*.

En god oplevelse for kunden

Samtidig vil samarbejdet forenkle indkøbsprocessen for kunderne, og for Alumeco – der vægter kundeservice og tilgængelighed højt – er det en vigtig faktor.

”Vi glæder os over at være ny leverandør hos KlarPris, og forventer at samarbejdet kan bidrage til at forenkle købsprocessen hos køle- og metalkunder. Vi håber at samarbejdet kan udvikle sig til en lang relation, som giver fordele for alle!” – Rasmus Rosenlund Thomsen, E-Commerce Manager hos Alumeco.

Om Alumeco

Alumeco leverer aluminium- og rødmetalsløsninger til den metalforbrugende industri. Som global leverandør og samarbejdspartner har virksomheden en vidtrækkende, international kontaktflade samt en række datterselskaber i Europa, Nordamerika og Kina. Alumeco råder desuden over et af Nordeuropas største aluminium- og rødmetalslager, eget coilcenter samt to fuldautomatiske højreoler – disse tiltag gør det muligt for dem at efterkomme kunders ønsker samt markedets udvikling, og derved garanterer de altid den bedst mulige service. Læs mere om Alumeco her.

Om KlarPris

KlarPris hjælper installatører med at optimere deres indkøb samt de administrative processer og adfærdsmønstre som relaterer sig til indkøb i en virksomhed.

*Indsigten er anonymiseret og overholder alle gældende GDPR-regler.

Ordrestyring, Jublo og KlarPris får fælles ledelse og flytter sammen

Ordrestyring/OS Worker, et af de førende sagsstyringssystemer i Europa og KlarPris, Nordens førende indkøbsportal for håndværkere, samt kommunikationsplatformen Jublo, samler kræfterne under fælles tag og fælles ledelse. Alle tre virksomheder er en del af EQT-ejede HVD Group med stærke vækst- og udviklingsambitioner.
Læs mere

NYHED! Banebrydende udbudsmodul

I bygge- og renoveringsbranchen, hvor tidsfrister og budgetter regerer, introducerer KlarPris en banebrydende nyhed med formålet om at revolutionere indkøbsprocessen for virksomhedernes mange projekter, såsom skolerenoveringer.
Læs mere

Indkøbsstrategien i en krisetid

EL- og VVS-branchen oplever økonomisk turbulens med en stigende bølge af konkurser og skuffende resultater fra flere af branchens spillere. Derfor bliver virksomhedernes evne til at tilpasse sig, og finde innovative løsninger, afgørende for overlevelse.
Læs mere