Nyt samarbejde: Kemp & Lauritzen vælger KlarPris som indkøbssystem.

04.02.2022

Kemp & Lauritzen har ønsket et standardsystem der kan løfte koncernens indkøb på tværs af afdelinger. Beslutningen er nu truffet, og KlarPris er valgt som indkøbssystem. Det betyder, at KlarPris fremadrettet skal anvendes af koncernens 2.500 brugere.

Da KlarPris blev købt af Kapitalfonden Adelis Equity Partners i 2021, var det med den klare målsætning at gøre systemet attraktivt for de store spillere i installationsbranchen. Blot ét år efter opkøbet har KlarPris nu landet en aftale med Danmarks førende teknikvirksomhed Kemp & Lauritzen.

Aftalen betyder at KlarPris skal implementeres i hele koncernen, og at Kemp & Lauritzens 2.500 brugere skal foretage al deres indkøb igennem KlarPris’ indkøbssystem, der blandt virksomhedens brugere kommer til at hedde ”mitIndkøb”.

 

”Vi er naturligvis ovenud stolte over at Kemp & Lauritzen har valgt vores system! De er en mastodont i branchen, og de har været selektive og yderst skarpe i processen, så det er en ære at komme gennem nåleøjet og i sidste ende vinde opgaven” – udtaler Jens Davidsen, CEO i KlarPris.

 

Fra prissammenligning til komplet og datadrevet indkøbssystem

De fleste kender KlarPris for den berømte prissammenligning, som virksomheden pionerede og udbredte i branchen i 2014. Siden da har systemet udviklet sig, og i dag tilbyder KlarPris en række funktioner der digitaliserer og strømliner processerne i indkøbsrejsen, og som giver et unikt indblik i indkøbsdata på tværs af grossister, leverandører og producenter.

Og det er netop de funktioner der har været vigtige for Kemp & Lauritzen. I udvælgelsesprocessen har virksomheden nemlig lagt stor vægt på at digitalisere og strømline indkøbsrejsen for deres brugere, og samtidig opstille de bedste forudsætninger for at handle knivskarpt på deres aftaler.

 

”Vi blev utrolig positivt overraskede over KlarPris. Indkøbssystemet er det eneste standardsystem på markedet der indeholder alle de funktioner der er nødvendige for en virksomhed i vores størrelsesorden. Og så har processen og samarbejdet været fantastisk, så vi er spændte på den fremtid vi går ind i sammen” – udtaler indkøbschef fra Kemp & Lauritzen, Jens Christian Riegels Thisted,

 

Om KlarPris

KlarPris er et komplet og datadrevet indkøbssystem der understøtter, udvikler og digitaliserer den professionelle installationsvirksomheds forretning. Systemet giver et unikt indblik i adfærd og indkøb på tværs af grossister, som kan bruges til at udvikle indkøbs- og brandstrategier, strømline indkøb, håndtere projekter samt meget mere.

KlarPris er med andre ord et indkøbssystem for den fremtidsorienterede virksomhed der vægter datadrevet indkøb højt, og hvor objektivitet, transparens og professionalisme er vigtige faktorer.

 

Om Kemp & Lauritzen

Kemp & Lauritzen er Danmarks førende teknikvirksomhed med knap 2.500 medarbejdere fordelt over hele landet. Virksomheden arbejder med tekniske installationer med stor spændvidde og høj grad af specialisering. Fra standardinstallationer til højt specialiserede løsninger, og fra første idé til installation, service samt vedligehold.