Online møder hitter blandt håndværkere!

16.06.2020

Vi satte os med Rasmus fra Dalmose El-Service for at høre, hvordan online møder har været for ham.

Corona-krisen har sat sine tydelige spor, siden Danmark lukkede ned midt i marts. Men midt i alle ændringerne kan der ske noget positivt. Vi har snakket med Rasmus fra Dalmose El-Service, en 25-mands El-virksomhed fra Slagelse, fordi han de sidste 2 måneder er begyndt at bruge online møder. Her er hans oplevelse:

 

1. Online møder er noget helt nyt i byggebranchen. Hvad gjorde I før?

“Vi plejede at have rådgivere ude til fysiske møder. Og hvis vi skulle bruge dem i hverdagen, så foregik det jo mest via deres support, og det er enten mail eller telefon. Og det fungerer ikke altid lige godt. I tilfældet med KlarPris skulle vi i gang med et opstartsforløb, og det var planlagt til at være fysiske møder, men så kom Corona jo… Så Jens fra KlarPris ringede til os, og så aftale vi at tage møderne online.”

 

2. Hvordan har det fungeret for jer?

“Det fungerer rigtig godt! Det er tidsbesparende – vi ikke skal sætte op til møder og rydde af igen, og vores medarbejdere behøver ikke at være samlet ét sted for at vi kan have møderne. Og så er der ikke noget transport. Man tænder bare for computeren, trykker på ”start møde”, og så er man i gang.”

 

3. Hvilke platforme bruger I til online møder?

“Vi har prøvet Zoom, for det anbefalede nogle af vores andre rådgivere, men det spiller ikke helt. Vi er mere til Microsoft Teams. Det er virkelig intuituivt, og så har man det jo allerede liggende hvis man bruger Microsoft. Så det er lige til at gå til.”

 

4. Var det nemt at komme i gang?

“Helt vildt! Det er bare at trykke på linket i mødeindkaldelse, trykke på “start mødet”, så er man i gang. Jeg er virkelig glad for at vi er begyndt at bruge det. Det giver mere fleksibilitet i kaldenderen, og det er nemmere at aftale møder fordi alle deltagere ikke skal være det samme sted.”

 

5. Kommer I til at bruge det efter Corona-krisen?

“Ja, det vil jeg gerne garantere. Det fungerer suverænt, giver mere tid i kalenderen, og giver fleksibilitet til medarbejderne. Det kan man jo kun være glad for!

 

 

Bruger du allerede KlarPris, og er du interesseret i et online opstartsforløb for din virksomhed?

Kontakt Simon Uldall på simon@klarpris.dk for at høre mere.